اهمیت داشتن یک مجموعه قوی، خوب و به روز از کالیته و کاتینگ را با خاطره ای که یکی از همکارانم از مشتری خود تعریف می کرد شروع می کنم.

همکار ما در حوزه فروش انواع پرده از زبان مشتری خود تعریف می کرد که : مدت ها بود که قصد داشتم پرده های خانه را عوض کنم. هروقت ازجلو پرده فروشی رد میشدم ساعتی را به دیدن پرده های داخل فروشگاه اختصاص میدادم، اما نمیدونستم که آیا ممکنه که پرده مورد نظر من رو داشته باشند و از یک طرف نگران بودم که اگر به داخل فروشگاه برم فروشنده قطعا وقت نخواهدداشت که تمام مدل ها و رنگ بندی ها رو به من نشان بده تا من بتونم بهترین انتخاب را بکنم. تااینکه بالاخره امروز تصمیم گرفتم وارد پرده فروشی بزرگ و قشنگ شما بشم. مشغول دیدن پرده ها شدم همین طور که پرده ها رو میدیدم منتظر بودم فروشگاه خلوت بشه تا بتونم تمام مدل ها رو ببینم و فروشنده نیز وقت بیشتری به من اختصاص بده بعداز دقایقی خسته شدم و به سمت مبلی که گوشه ایی ازفروشگاه قرار داشت رفتم و به محض نشستن، دفترچه های کوچکی که روی میز قرار داشت نظرم رو جلب کرد. رنگ ها ومدل های مختلف پارچه بود. باتعجب سرگرم دیدن آنها بودم که فروشنده شما اومد و گفت اگر کمکی لازم دارم انجام بده . من هم گفتم برای خرید پرده اومدم و منتظر بودم فروشگاه خلوت بشه تابتونم همه مدل ها رو ببینم که این دفترچه ها نظرم را جلب کردند و مشغول دیدن آنها شدم . فروشند بالبخندگفت این ها کالیته و کاتینگ های پارچه پرده ایی هستند. پرسیدم کالیته چیه؟

کالیته چیست ؟

کالیته به نمونه های کوچک پارچه گفته می شود که در پارچه فروشی ها ،پرده فروشی ها و … مورد استفاده قرارمیگیرد.کالیته در خرید و فروش های بازار نقش مهمی ایفا می کند و تقریبا اکثر معاملات از روی کالیته و کد های مورد نظر انتخاب می شود.

مشخصات پارچه یا چرم نوع نخی و الیاف مصنوعی آن، رنگ بندی، کد نقش و طرح ها، انواع مدل ها را به راحتی می توانید در کالیته ها مشاهده کنید و هر کالیته مشخص کننده شرکت و برند تولیدی میباشد و نقش ویژه ای در جذب مشتری دارد.

و البته به غیر از کالیته کاتینگ نیز دراین زمینه کاربرد دارد و دراکثر فروشگاه ها استفاده میشود تامشتری بادیدن آن از طرح ها و رنگ بندی های دیگر مطلع شده و طرح و رنگ مورد نظر خودش راانتخاب کند.

به عنوان مثال تصویر زیر یک کالیته رنگ است که شما می توانید ازروی آن رنگ مورد نظر خود را به تولید کننده و فروشنده سفارش بدهید تا سفارش شما دقیقا مطابق رنگ دلخواه تان ساخته شود.

یا تصویر کالیته زیر که مربوط به پارچه های مبلی می باشد وشما به کمک آن می توانید مبل مورد نظر خود را سفارش بدهید.

آیا کالیته و کاتینگ فقط مربوط به صنعت مبل و پرده می باشند؟

قطعا خیر ما درزمینه پوشاک و همین طور چوب هم کالیته وکاتینگ داریم به طوری که اگر شما بخواهید برای منزل خود پارکت سفارش دهید ازکالیته و کاتینگ های مربوط به این حوزه می توانید استفاده کنید.

و باید بگویم که استفاده از کالیته و کاتینگ برای خرید اینترنتی بسیار کاربرد دارد زیرا شما به راحتی می توانید رنگ و نوع پارچه مورد نظر را انتخاب کرده و سفارش دهید و نیازی نیست برای دیدن انواع مدل ها به فروشگاه ها مراجعه کنید.

من دراینجا انواع کالیته و کاتینگ های مختلف را به شما نشان می دهم تا با آنها آشنا شوید وبدانید که هربرند و شرکت کاتینگ و کالیته مخصوص به خود را دارد.

چندنمونه کالیته و کاتینگ پارچه پرده ایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.